2.25.2007

門徒 Protege

《門徒》呢部電影,故事充實,氣氛緊湊,但可惜野心太大,想講既野太多。這電影的主題,到底是吸毒的沉淪、毒販的自欺欺人心理、社會低下層生活困境、警察的自私、還是片名的門徒關係?主題太多,觀眾很容易捉摸唔到重心,最後離場時腦內只有那幾場震撼既畫面,並未能夠做成反思,有點可惜。

其實從道德上看,其片引出了很多問題,首先是張靜初和古天樂對毒品的沉淪,毒品令到兩人失常、失信,最後失去一切,此片用了好多篇幅去展示俾大家睇吸毒既影響及恐怖,我覺得這些片段很適合俾年青人睇,讓佢地知道吸毒並唔係講笑咁簡單。

劉德華為自己的販毒行為辯護,亦值得深思,佢一方面認為自己販毒無錯,佢認為自己只是供求鏈上的一個角色,佢從來唔會叫人吸毒,但係其實佢自己都唔係好服自己既講法,可從兩點看出來,首先是佢每次為自己辯護,情緒都例必特別激動,靠大聲去加強說服力,只是弱者的行為,並不符合片中他的身份。另一點是他很相信報應,自己有糖尿病係報應,仔女唔孝順係報應,既然佢唔認自己做壞事,咁點解會有咁多報應?原因好簡單,就係其實佢自己都好清楚知道自己害緊人。

我無睇過爾冬陞既《旺角黑夜》,唔知佢係入面點樣拍低下層既生活,但我覺得在《門徒》中,佢將舊區、妓女和隱君子等都拍得很真實,幾期待佢可以單純地拍一部以低下層生活為主題的電影。

正如第一段所講,此片主題太多,反而對於門徒關係的描述比較少,劉德華和吳彥祖的關係交代得唔夠清楚,觀眾未必明白點解咁小心既劉德華要信吳彥祖。而他們的販毒組織,開頭講到好似好有架構咁,最後原來都係個幾個人既手作仔,有點虎頭蛇尾的感覺。

我始終認為爾冬陞比較適合拍一些小品式的故事,相信很多人都會認同,佢處理情感的手法很高,好像《新不了情》和《忘不了》,強行去挑戰一些大型製作,是事倍功半。