10.19.2007

兄弟 Brothers

好早之前,我曾經對呢部戲有過期望,但當上畫後睇多左介紹,便開始無哂期望了。這類一部戲入面有咁多個明星既電影,通常分三類。第一類,以更霸道既故事去運用呢班明星,例如《無間道》,任你幾出名都好,都只係一個角色,演員做好本份,便能成就一部好電影。第二類,玩味型,故事可以係少少弱智、少少唔合情理,最緊要係好玩,好像《家有喜事》和《Ocean Eleven》,演員可以玩下野,娛人可以娛己。第三類,在眾明星中找一兩個做主角,其他明星做一些不太配合既角式,未能入型入格,以致出現怪相,原本認真的故事,為了分配戲分,變得不知所謂。

好不幸,呢部戲屬於第三類,如果將個故事變得極度無厘頭,佢可以變做第二類,甚至成為一部大受歡迎既電影。故事本身係認真既,最後亦落得咁壯烈既結局。可惜錯在中間既發展,同一時間講得段兄弟情,可能太貪心了,兩頭唔到岸,電影既格調亦都唔配合。最初我一睇黃日華和湯鎮業既黑社會造型,我係幾興奮既,又型又怪,可惜只限於造型,黃日華有少少睇頭,佢上半部既造型和對白都夠奇怪,下半段即係當開始要保護陳奕迅個陣就無哂料到,完全變哂一個普通人,浪費了之前既設計。湯鎮業就更加係失望,如果可以加插一下佢既故事其實仲好,佢本身有能力扮色情狂變態佬,又做一個壞人大佬既仔,絕對可以將佢寫成一個極度邪氣既角色,絕對係一種浪費。

劉德華和林家棟做一對有少少搞鬼,但係都破到案既警察,其實呢類玩野警探係黑幫片經常都有,只係因為呢次係劉德華,加上其他角色做得太平淡,先令到佢感覺上比較好。苗僑偉都只係普通,苗僑偉只係做到沉實,但未見到佢既狠和絕。陳奕迅就有點用錯左既感覺,發揮太少。

總結咁講,對一部大卡士既制作,我們有較高要求係應該既。拍得唔好,就係資源錯配,浪費人力金錢。

10.01.2007

色,戒 Lust, Caution

呢次係我第一次睇李安既戲,人地話佢善於將感情含蓄地表達,講故事多於玩技巧,睇完呢部戲,我都幾認同這些意見。我無睇過張愛玲既原著,但聽講係一個短篇故事,將一個短篇變成長篇,本身有難度,但因為身處真正歷史動亂時期,取材較為容易。梁朝偉呢次真係好野,表情動作對白都表現到佢係一個極度小心和心理失衡既人士,佢落車入屋個下動作,有理由相信係經過設計。

睇見戲內那些反日團體既幼稚,真係令人心痛。在這些反日組織,高層人士既無能及舉棋不動,導致忠誠既低層只落得白白犧牲既下場。歷史一直在重演,據說李安唯有在台灣看此片時落淚,是因為台灣的民主同樣係咁幼稚,就像永遠停留在口號式呼叫,以熱情去感動人,而不是以實政去收人心。香港何嘗唔係,甚至更甚,那些號稱民主派的人士,為了收買人心,開出比共產黨更加共產既空頭支票,在得到市民支持後,便挾持民意去和當權者去爭取自身既利益,民意只是工具,只是隨時可以交易的籌碼,空頭支票永遠都只係一個口號。

第二個傳說中令到李安哭的原因,是國人對歷史的認知。莫講汪精衛偽政府了,他發現台灣人快連中華民國也快忘了,大家也被教育了。

其實,我們都應該哭。