3.30.2008

儘管如此我沒做過 I Just Didn't Do It

今個電影節既另一部戲,都係日本電影,周防正行既《儘管如此我沒做過》,超出想像咁精彩。故事一開始就直入正題,講述平凡青年加瀨亮搭火車去見工,點知係車上俾人話係痴漢,非禮女學生,如果佢肯認(又或者食死貓)賠錢了事,咁佢就可以咩事都無咁離開差館,但係加瀨亮覺得自己真係無辜,唔肯認罪,點都要打官司,去取回自己既清白。

原本呢類爭取正義既故事好普通,但偏偏佢同火車痴漢和非禮女學生拉上關係,好難令人聯想到佢真係無辜。所以係戲入面,幾乎所有人,包括警察、律師、法官、朋友和大眾都先入為主咁覺得佢有非禮女學生,只係唔肯認。電影入面有好多唔同種類既角色,除了主角和與他有直接關係既人外,有一些同樣被無辜捲入非禮案既人士,亦有一些純粹為左睇這類咁精彩既故事而入法庭聽審既好事之徒。

本電影其實好重話劇感覺,場影唔多,好多場法庭內既審訊都拍得好真實緊張,演員亦都演得很出色,令觀眾可以睇得好投入。故事本身亦好有卡夫卡式既悲劇感,無論如何都打破唔開重重既障礙,所有既努力都係徒然。

不同角度既觀點戲內都有提到,呢部戲唔係想偏向支持被屈既人,而係想人反思法律既公正性。片未加瀨亮在法官宣讀判詞既時候那一段自白,一語道破法律係可以幾咁可笑,佢話查左咁耐,審左咁耐,當大家都等待法官宣讀判詞既時候,其實,呢個世界上真正知道真相既人,其實只有一個人,就係犯人本身。

3.29.2008

悲傷假期 Sad Vacation

今年電影只選看了兩部電影,這是第一部。選中的主要原因係淺野忠信,雖然有佢演既戲一般都比較悶,但我地總喜歡捧佢場。另一原因係因為好耐之前係雜誌一張劇照,該電影是《人造天堂》,是本片導演青山真治的舊作,該片亦有淺野忠信和宮崎葵﹝她的處女作﹞,相片內只見兩人靠在一起,坐在窗旁,感覺十分平淡,兩人都充滿無奈及超強既透明感,我之前只在《Nana》認識宮崎葵,從這張相開始,我對佢完全改觀,自覺要從新認識這位年青女演員,難得今次三人再走在一起,當然唔可以錯過。

電影講述淺野忠信要向當年離家出走既母親報復,故事主要發生在母親既現任丈夫的小型物流店,該店收留了很多不為社會所收容既人,電影便圍繞在這些人身上。

以劇情而論,此片其實幾充實,如果換另一種風格去演繹,絕對可變成一部娛樂性十足既復仇片。但本片的風格,卻強調於生活的無奈及人的細小,縱使好多野係事前安排,但總在實行時枝節橫生。以淺野忠信為例,佢滿以為報仇後可以得到解脫,但原來只是趺入更深的痛苦。

談到氣氛,一如我既期待,本片真係充滿無奈感,導演將人放得好無重要性,所有角度都是被環境逼著走。全部角色都是十分之小人物,演得很平淡,很透明。

幸好,故事到最後都得到解脫,生活雖然悲傷,但總得面對,何不以輕鬆既心情去面對?

3.22.2008

韋氏風雲 Charlie Wilson's War

政客、情報人員和商人,好多國際問題其實未必一定需要去到國家級咁去解決,只要當中人物有足夠既實力,打通到人物關係,好多野都可以好低調快捷咁去解決。但係一個問題既結束,可能產生左更多既問題。

政治對香港人來說比較陌生,我地無政客,只有政府。我地既議員,無大方向,無大計劃,只有民生事項。我地既商人,只有愛國商人,反共商人大多十分低調。政治角力甚至較深層既社會發展計劃從來沒有,議事庭內只有跟著大眾傳謀既口號式呼喊,今日要求既野,後日出事後可以大聲要求別人問責。

此片講到好多冷戰時期發生既事,雖然好多野我都唔係好清楚,但係都睇得幾緊張。

片未一段好似講到差少少,只要做多少少野,埋個尾埋得好一些,就可以減少好多後既仇恨,911都未必會發生。雖然有點做作,但希望真係得到教訓。

3.02.2008

玩轉身前事 The Bucket List

你有無一條願望list,係希望自己可以係死之前做到?

呢部戲講兩個老人,一個好有錢既大闊佬和一個無咩錢但係好有學識既工人,兩人咁橋係醫院住埋一間病房,先後咁知道自己就快死,經歷過一輪憤怒、傷心、失望和無助既心理改變之後,佢地決定一齊放下家庭和事業,在剩下既日子,去達成一些自己最後既願望。

有錢佬目中無人,好多野都好似可以垂手可得,但係偏偏得唔到最簡單最重要既親情和愛。工人自小開始養家,一直都背負著重大的家庭擔子,佢夢想佢為一個學者,雖然無得接受正規教育,但佢都把握所有自學既機會。

兩人在這生命的最後一段路,都對生命有了新的啟發,重新認識了自己生命最重要的東西。

如果你有願望,咁你有無向住佢進發?

我想同自己講,最好既時機永遠唔會來臨,你最需要既支持就係自己勇氣,唔付出係唔會有機會得到更多。