8.22.2009

LAUGHING GOR 之变節 Turning Point

成日都話,做臥底,兩邊不是人。我而家先知,原來睇戲都一樣咁多矛盾,特別係當你對住一些想睇又唔太想睇既戲。

想睇呢部戲,因為覺得幾得意,人物性格個個都好出位,又有警察和黑社會元素,仲要係邱禮濤導演,又有黃秋生和吳鎮宇,點都有一定水準。

唔想睇呢部戲,因為佢太潮,睇完自己都覺得唔夠型。因為佢同無線有關,又係睇完自己都覺得唔夠型。因為佢為拍而拍,加上佢係事後追加既前傳,必定出現“事後追加前傳現象“,多數有呢個現象既戲都好睇極有限。

經過一番內心鬥爭,終於我都係去左睇呢部《LAUGHING GOR 之变節》,淨係睇呢個中英混合加上簡體字既名,已經覺得唔知想點,特別係個GOR字。

坦白講,以一部黑社會戲來說,算是不錯,如果要講埋臥底既心聲,便唔係咁好了。因為大人物太多,黃秋生和吳鎮宇都勁搶鏡,又要搵位放阿LAUGHING GOR,以致有點兩頭唔到岸(OH,唔通係想觀眾更加有兩邊不是人的感覺?),唔係咁易俾人真心咁認同LAUGHING GOR既苦況,畢竟港產臥底片已經拍得太多和太好,一比之下好易出洋相。

故事方面,黃秋生條線要做到佢係一個心理不太正常的人,所以在造型上十分特別,加上“四條女”,確係甚特出,但奈何太少講佢既背景。吳鎮宇個角色設定有點怪,開頭專登營造到佢有咁狂得咁狂,鍚哂個妹無問題,問題在於佢在尾段連對著其他人也無哂那種狂態,唔得連貫。

講番事後追加前傳現象,簡單咁講就係所有在前傳新加的角色,在最後必定需要全部清除,否則唔連戲。呢一個清除,好考功夫,以本片而言,當然就係要整死哂全部人。最後那場槍戰便負起這個重大責任,算是不過不失吧,能夠將咁多個人清哂,都唔算過份地誇張。但十分可惜,編劇可以更利用這場戲去表現LAUGHING GOR的心理和為何將來他會變成這樣的性格,陳法拉和黃秋生之死都可以好好利用。相比之下,星戰前傳第三集在這點便做得較好了。

8.16.2009

沖天救兵 Up

又到左睇彼思呢個年度例牌動作,舊年部《太空奇兵‧威E》雖然都好評好潮,但係我都會繼續將佢放係2008年最被低估的電影。正如有人話如果《禮儀師の奏鳴曲》有入圍奧斯卡最佳電影的話,便可以勝出一樣,我認為相同比喻亦可以放在被歸類為動畫的《太空奇兵‧威E》之上。《太空奇兵‧威E》之好,在於製作人員的膽色和故事的深重意義。

我在《太空奇兵‧威E》影評第一段寫的問題應驗了,以創意和膽色去比較,今年這部《沖天救兵》絕對是退步了,但從故事去看,還是繼續保存了彼思一貫的優良傳統,大講造人道理,而且今次更是成熟了很多。

我認為全片最重要的訊息,在於叫觀眾珍惜自己所過的日子。老人家的回憶是全片的主導,老人和伴侶的故事相信感動了很多人,這對伴侶一直也希望可以四出探險,老人更因為未能和老伴去探險而十分遺撼,那一本相簿正好反映了他的人生。

正如大部份人一樣,少年時滿腦子都是幻想,長大後因為生活的各種原因,幻想被埋在現實底下。當想起自己的幻想時,便認為自己白過了一生,錯過了很多好東西,就好像老人一直也以為那本相簿從成年後便空白一偏一樣。

這電影便告訢大家,在這些沉重的生活和現實之間,也存在著很多珍貴的東西,這個道理便是做了甚麼並不是最重要,與甚麼人一起做和是否快樂更為重要一樣。老土咁講,就係你細過同一班老友去長洲玩一晚,重開心過發左達自己一條友去歐洲豪番晚。

我也被這電影深深感動了,電影中那種珍惜生活經歷的感覺,和那部講兩個老人死前故事的《玩轉身前事》十分相似。

8.02.2009

竊聽風雲 Overheard

在看電影的時候,我們經常都會對一些班底和題材有期望,或稱為最低要求,相反地,對一些新人或十分另類的題材,我們的包容性便會相對增加。以這電影為例,近乎無敵的班底,一位資深影帝加兩位最有前途的男演員,監製有爾冬陞和方平,導演和編劇是麥兆輝和莊文強,另外這電影的題材賣點是警察和內心的鬥爭,對於這個組合,我們當然是抱著十分高的要高去看這電影。

平心而論,這電影的節奏掌握得很好,完全無冷場,但相對於兩位導演近年的作品,這電影便少了一份他們的風格,在我寫的《傷城》和《大搜查之女》的影評內,我都特別提到他們利用了特別方法去表達一些情節,令人印象深刻,在這部最新的作品便沒有了。固中原因可能是導演便刻意求變或是之前的手法並未能得到太多好評。

這對編劇組合一向給人信心,故事完整唔在講,人物性格亦大多造到立體及多樣化,今次亦不例外﹝除了結局之外﹞,三位主角的背景立場都清晰,王敏德一角係異數,港產片少有既壞人仲有型過好人,落在他身上的筆墨亦不少,最特別是排練演講一段,大大提高他成功的真實性﹝政府官員好應該學下,連黑社會大佬都會為左一個演講綵排,我諗香港現時既高官只有任總一人有認真地綵排,最低限度都要背左稿同埋知道邊度係重點同邊度係呼吸位。﹞。

總體而言,這電影是不錯的,尾段草草收場是敗筆﹝我相信有很大的理由是來自國內市場的絕對正義性﹞,整個故事亦欠缺了一個最大的重點支撐,到底炒股、私隱還是金錢人性之戰才是本片的主題?