12.29.2005

哈利波特火盃的考驗 Harry Potter and the Goblet of Fire

之前三集我都未睇過, 幸好連貫性倒也不太大, 仲有女朋友事後講解, 都算睇得明. 大製作便是大製作, 高潮一浪接一浪, 音響特技也是一流的, 幾場危險追逐都很逼真.

好電影最重要的還是劇情, 將一本打得死人咁厚既小說, 拍成兩個半鐘, 加上之前幾集既伏線和之後的可發展性, 也難怪呢部戲咁受人歡迎. 單睇今集, 以黑魔王的勢力及行動為骨幹, 上面加上哈利和同學之間的緊張刺激生活來增加電影的活力及吸引力, 就像 Prime Scream 及 Chemical Brothers 等的跳舞音樂, 最重要的就是背後的 base line. 骨幹夠穩, 上面點玩都得.

正如之前所講, 將咁大本書, 拍成兩個半鐘, 其實在題材取捨上是很困難的. 大場面不能少, 重要的戲情交代亦不能少. 今集有部份時間是想講一些男女成長心理問題, 可惜有點造作, 效果不是太好, 好像白白浪費了一部份時間, 原本還認為這導演較擅長拍這種內心戲. 開場的世界杯也是, 大規模, 但係話完就完, 好似為結束而舉辦一樣.

角色方面, 瘋眼穆敵教授很型和勁, 希望真人都係咁勁. 其實除左白頭佬係唔多自然之外, 差唔多全部大人角色都好型, 雖然我是事後才知道清楚他們的身份. 喀浪及花兒戴樂古也感覺討好, 型及有感情.

上網查查才知道, 原來在聖誕舞會上那隊搖滾樂隊, 成員竟有 Jarvis Cocker 和 Johnny Greenwood, 真係點都估唔到, 認唔出佢地既歌, 難免有點傷心.

12.25.2005

四眼雞丁 Chicken Little

今次迪士尼起單飛, 自己搞部動畫出來. 畢竟之前反斗奇兵, 海底奇兵, 怪獸公司, 超人特工隊等都太成功, 今次迪士尼要省靚自己個招牌, 應該好大壓力. 在宣傳上已可見到落重本, 一大班迪士尼朋友陪雞丁出場. 可惜睇完既感覺係人物太多, 故事太簡單.

其實主要角色得幾個, 雞丁, 鴨比, 肥溫和雞泡魚. 另外重有雞丁爸爸, 外星人, 幾個同學仔及村民. 但可惜部份劇情太刻意去扮其他戲, 以致失去主線, 時間是過了, 但還不清楚角色們的身份. 雞丁及雞丁爸爸的感情表達很不自然, 鴨比又經常長篇大輪, 唔知想點, 肥溫其實好搞笑, 唱歌跳舞食野都好多發揮機會, 可惜估戲太少, 雞泡魚全戲最型, 不繼扮野, 唔識講野, 但係最搶, 外星人三隻眼仔轉來轉去, 幾可愛, 可惜無咩表情, 來來去去都係笑.

如果話人細鬼壞係配音令到部戲好睇, 咁四眼雞丁便是相反了. 少爺占成日扮聲, 但係無感情, 是但一個片通片配音員都比佢好. 阿 sa 就好似比人玩咁, 一向講野都唔多清楚, 今次配鴨比要講咁多道理. 谷德昭唱哂歌, 幾好笑, 都係可惜肥溫出得多少. 雞丁爸爸其實配得幾好, 可惜係個角色既感情本身唔立體, 無咩特別. 林曉峰配既外星人爸爸, 平心而論係全劇配得最好, 有感情又好笑.

畫質方面, 今次昋港睇唔到最立體既版本, 意見唔算公道. 但係就咁睇, 好似比怪獸公司差, 影物上還好像不如反斗奇兵.

老實講, 係有點失望, 在戲情及技術上也好似退步了. 希望有下隻, 以肥溫及雞泡魚做主角.

12.08.2005

如果‧愛 Perhaps Love

這部電影的主題其實很簡單, 就正如池珍熙一開場所講, 是要喚起人們已經遺忘的記憶. 張學友及周迅都因為成名, 拍戲時只著重於聲名, 反而忘記了自己真正想做的事. 金城武也是不繼改變自己, 由當導演系學生, 到美術系學生, 到演員, 以及和周迅的關係, 也顯出他自己都唔清楚自己到底想做甚麼.

雖然大意簡單, 但是故事的結構雖對不簡單, 戲中有戲, 有現代有過去, 戲內的故事, 和真人的故事又是這麼的相近. 但劇情安排得宜, 只要細心觀看, 也可以明白整個故事的來龍去脈.

十年前的北京, 那些小屋, 面檔, 冰川, 拍得很有感情, 周迅和金城武兩個在冰川上的幾場戲也令人難忘. 連場歌舞特技把演員的想法表現出來, 加上周迅和金城武兩人也好像會用眼神做戲, 一兩個表情已經將感情表達出來. 池珍熙源源不絕地送出招牌笑容, 幸好出場次數不太多, 否則觀眾會睇到反感, 現在的效果很好.

故事內也以電影業來講人的夢想和現實, 當中提到老闆的話事權, 演員的上位方法, 電影人的壓力等, 其實人在實現自己夢想時, 到底受到多少壓力? 要用多少手段? 在實現過程中, 自己的夢想又會否被其他事情所沖淡? 這些也是電影想表達的東西.

12.06.2005

無國界追兇 The Constant Gardener

生命到底是否平等? 在這一部電影, 導演繼上一次在無主之城講巴西黑幫, 今次講非洲窮人所受到的不公平對待. 主角是一名派駐非洲的英國外交宮, 為人與世無爭, 太太則是一名平等主義者, 愛抱不平. 一次外訪, 太太竟與另一黑人死於荒野. 經過主角一輪調查, 竟發現了富強國家, 大財團援助窮人背後的大陰謀. 藥廠竟以非洲窮人作試藥之用, 為窮病人注射一些開發中的藥物, 以測試藥物的作用. 另外有部份捐贈到窮鄉的藥物更是已經過了有效期, 醫生得物亦無所用, 而藥廠卻省回大量廢物處理費及稅務.

導演上次在無主之城用上大量凌厲的鏡頭剪接去拍人流複雜的里約熱內盧小巷, 今次取而代之的是在車上及飛機上以超大廣角鏡拍出一片片的沙漠, 荒野, 及黑人的生治環境. 在幾場文戲也還看出一些令人看得緊張的剪接.

將時間打散重組的技術再被用上, 主角兩人的相識, 兩人對藥廠的調查, 穿插不定, 讓觀眾在適當的時間知道適當的東西, 這個技巧很難掌握, 但這裡用得很好.

以窮人的生命作試藥, 一世也還不完的債. 我想起早前在香港世貿會議其中一位來自非洲的非政府組織人員所講的一番說話. 她的大意是, 富強國家對窮等國家的援助愈多, 本士的資源愈是流失到富貴身上, 而窮人只會愈來愈窮.

偽民主, 經濟侵略, 不公平待遇...到底, 甚麼時候才有一個真正和平公義的世界?

11.17.2005

b420

錯過了香港國際電影節和亞洲電影節, 終於在成式上畫的第一天看了這部 b420.

其實本身期望不太大, 因為始終是一班新手的獨立電影, 支持的原因是想看新一代香港獨立電影的功力, 早幾年香港制造對我的影響真的不少, 還記得型爆的中秋.

場地一轉, 這部電影的背景是澳門, 很好呢, 很難得一部澳門電影全劇也沒有賭場, 只有那些充滿色彩的舊樓, 不過份賣弄場景, 卻很自然地表現出澳門平凡的一面.

內容也算不錯吧, 人物的過去經歷分一段段插入, 總算最後也明白幾位主角的背景. 節奏很輕鬆, 一步一步的, 十分之青春片, 連最後結局也刻意不去制造傷感. 觀眾不用看得十分緊張, 可以好像 miki 和中學同學那樣想想 20 歲後要做點甚麼.

角色不多, 但性格也很立體現實, 李燦森扮廢人樣真係幾似, 無所事事, 生無可戀咁樣. miki 個角色做咩都咁開心, 唔諗後果, 唔怕人地誤會. 洪展明咩都要諗一輪, 又唔夠膽, 搞到俾屋企人當係基佬. 自殺女個角色都幾搞笑, 好似好豪氣咁, 其實份人好無聊. miki 兩個同學, 一個出左事, 一個成日都想報復, 最後搞出意外. miki 太婆, 洪展明阿媽, 收買佬其實都係用心設計既角色, 對白不多, 但為電影增加了內涵. 光頭佬由警察變到黑社會都係咁衰, 不斷去阻礙 miki 和朋友, 人生的障礙就像這種人, 以不同形式出現, 破壞別人的希望.

b420, before too old. 有太多事想做, 有太多障礙, 有太多期望, 有太多失望.

11.12.2005

世上的另一個我 NANA

之前早已看過漫畫, 對劇情可算十分清楚, 亦明白真人無論幾似, 都係不及漫畫咁有型, 但作為一個 fans, 還是要乖乖去買飛入場.

電影內容可算依足原著, 但減去了很多兩位主角外其他角色的戲, 音樂加上真人演出, 幾場重點戲也都拍得很感動. 要將一部未完結的漫畫改編成電影一直也是一個大難題, 因為很難去定一個結局位, nana 算是做得不錯. 電影內成功將漫畫早期幾場重頭戲拍出來, 奈奈俾男朋友飛, 蓮離開娜娜住東京, black stones 在東京出 show, 兩個 nana 去睇Trapnest. 結局的放置令人有告一段落的感覺.

場景的展現也很好, 兩人合租的那間屋, 火車站等都很有漫畫內的感覺. 反而衣著有點失色, 兩位主角還算, 其他男角便有點樣衰的感覺.

音樂還是算吧, 漫畫內把他們的音樂說得那麼 punk, 那麼勁, 這些都是扮不來的, 反而做到配合氣氛, 已是很不錯了.