3.30.2008

儘管如此我沒做過 I Just Didn't Do It

今個電影節既另一部戲,都係日本電影,周防正行既《儘管如此我沒做過》,超出想像咁精彩。故事一開始就直入正題,講述平凡青年加瀨亮搭火車去見工,點知係車上俾人話係痴漢,非禮女學生,如果佢肯認(又或者食死貓)賠錢了事,咁佢就可以咩事都無咁離開差館,但係加瀨亮覺得自己真係無辜,唔肯認罪,點都要打官司,去取回自己既清白。

原本呢類爭取正義既故事好普通,但偏偏佢同火車痴漢和非禮女學生拉上關係,好難令人聯想到佢真係無辜。所以係戲入面,幾乎所有人,包括警察、律師、法官、朋友和大眾都先入為主咁覺得佢有非禮女學生,只係唔肯認。電影入面有好多唔同種類既角色,除了主角和與他有直接關係既人外,有一些同樣被無辜捲入非禮案既人士,亦有一些純粹為左睇這類咁精彩既故事而入法庭聽審既好事之徒。

本電影其實好重話劇感覺,場影唔多,好多場法庭內既審訊都拍得好真實緊張,演員亦都演得很出色,令觀眾可以睇得好投入。故事本身亦好有卡夫卡式既悲劇感,無論如何都打破唔開重重既障礙,所有既努力都係徒然。

不同角度既觀點戲內都有提到,呢部戲唔係想偏向支持被屈既人,而係想人反思法律既公正性。片未加瀨亮在法官宣讀判詞既時候那一段自白,一語道破法律係可以幾咁可笑,佢話查左咁耐,審左咁耐,當大家都等待法官宣讀判詞既時候,其實,呢個世界上真正知道真相既人,其實只有一個人,就係犯人本身。

沒有留言: